April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت رونمایی شد؛
کد خبر: ۴۰۸۴۸۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
0
مصاحبه اختصاصی افشین خانی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در حاشیه رونمایی از طرح الماسان در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت

الماس باران بانک توسعه صادرات در حوزه تامین مالی (+فیلم) 

خانی درباره طرح الماسان این بانک گفت: در سالی که مزین است به نام سال رشد تولید بانک توسعه صادرات با توجه به مضیقه‌هایی که در حوزه تامین مالی ریالی و ارز برای بنگاه‌های تولیدی و بازرگانی مخصوصاً شرکت‌هایی که صادرات محور هستند وجود داشت، برنامه‌ای را طراحی کرده در قالب هشت طرح که الماس‌های بانک توسعه صادرات هستند به نام الماسان. در این طرح تمام نیازهای مالی و پولی شرکت‌های صادرات محور پاسخ داده می‌شود اعم از نیازهای ریالی  و ارزی، خدمات بانکی و خدمات بازار سرمایه. یعنی هم بازار پول و هم بازار سرمایه را ما در این طرح پیش بینی شده. در طول سه ماهی هم که این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده  بالغ بر ۱۰ همت تسهیلات ریالی و ارزی را پرداخت کرده‌ایم و این فرایند همواره ادامه داشته.

 

 

وی افزود: نگاه ما بر این بوده که قیمت تمام شده خدمات برای تولید کنندگان به حداقل برسد و امروز مدعی هستیم که نسبت به تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی  نرخ تمام شده خدمات بانکی در بانک توسعه صادرات بین یک و نیم تا دو درصد حداقل پایین‌تر است.  خوشبختانه بانک توسعه صادرات تکالیفی را که طبق تبصره ۱۶ قانون بودجه به بانک  محول شده  بود با ۸۶ تحقق تا پایان دی ماه انجام داده است میان تمام بانک‌های دولتی و خصوصی به اذعان متولیان رتبه نخست را در انجام این تکالیف داشته است.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت 5 ساله شد (+فیلم)

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پایان مژده‌ای برای سهامداران این بانک داشت و در این رابطه گفت: بانک توسعه صادرات در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ موفق شده است که ۲۵۷ درصد رشد در مصوبات تسهیلات ارزی و ۱۹۷ درصد و تسهیلات ریالی داشته باشد. موفقیت نیز در راستای تحقق شعار سال می‌باشد و عمده این تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادراتی است. نکته دیگر اینکه بانک توسعه صادرات یک افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی خواهد داشت و با توجه به اینکه بانک توسعه‌ای و صادراتی  دولتی هست سرمایه بانک ۱۱ همت افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: